Pagina's

donderdag 30 april 2015

Koningsdag

Jut en Jul vieren Koningsdag in Amsterdam!


"Echt ik ben er klaar mee", zegt mijn vriendin Jill. "Ik wil naar huis, naar mijn dochter", antwoord ik.

Daar zitten we dan in de lobby van het Krasnapolsky, het is 17.00 uur en we kunnen de stad niet uit. Even recapituleren en een plan van aanpak maken, ook maar de telefoon voor de zekerheid opladen. Volgens de meneer van de receptie gaan de wegen open vanaf 20.00 uur en buiten bij de EHBO post is het nieuws nog slechter: op zijn vroegst 22.30 uur ?????

Zondags 26 April komen we tegen de avond aan bij het Krasnapolsky hotel. Even inchecken en dan hup het feestgedruis in. Na die lange rit en een stressvolle week zijn we toe aan een rosé. Ons vast ritueel om de zenuwen te kalmeren en ons te focussen op het "nu". Het Leidseplein is al heerlijk vol, lekkere muziek en vrolijke mensen. Helemaal wat we zochten!



Maandag 27 april start de dag relax met een lekker ontbijtje.
Tegen 11.00 uur zijn we uit getut en gaan we de stad in. Na héél wat kilometers op onze hakken (rest van Amsterdam op de sneakers) is het 15.00 uur en begint de verveling toe te slaan. Daarna houden we het met wat eet-, hang- en zitwerk vol tot 17.00 uur... maar dan is het ook klaar!!! Tja wat nu...

De stad komen we niet uit, de voeten doen pijn, onze kont ook en we hebben al meer dan voldoende gegeten en gedronken. In deze bui maken we een hele verkeerde beslissing: een Chinese massage in een of ander onguur pandje! Eenmaal binnen komen we niet meer weg... 45 minuten later staan we in shock en bond en blauw weer buiten... maar we leven nog!!!
Na deze ervaring besluiten we toch nog even ergens te gaan eten en eigenlijk moeten we best lachen om de hele situatie!

En dan komt onze redding: om 20.30 uur zien we de kermiswagens over de Dam vertrekken, dit is onze kans! We rennen gauw naar de parkeergarage, vragen de behulpzame heren van de ME of we al de weg op mogen: "Tuurlijk dames... en neem dan hierzo dat achtersteegje en rijd rustig met die drukte!!

"Yeah, 🎶country road take me home🎶"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten