Pagina's

zondag 1 februari 2015

Glasgordijn

Er was eens ...


... een vriendinnenclubje die op een winteravond ergens in een klein restaurantje zaten om heerlijk te genieten.

Over en weer werden de spannendste verhalen verteld over de kinderen, het werk, de ex-partners, de collega's, de familie en noem maar op...

De avond vorderde, het eten smaakte voortreffelijk en de wijn vloeide rijk. De vriendinnen waren in hun nopjes. Na afloop waren ze dik tevreden en werd er nog lang nagesproken over dat ene gesprek:

"Wie heeft nog zijn trouwjurk", vroeg de nieuwsgierige vriendin. "Tja", antwoordde de jongste van het stel, "wat moet ik ermee nu ik gescheiden ben: vroeger wilde ik de stof gebruiken voor het ledikantje of voor het doopkleed. Maar dat is er nooit van gekomen".
De dapperste vriendin sprak: "Ik heb dat ding een paar weken geleden in de container gegooid met alle andere spullen van mijn ex die overbodig waren". 
"Dat vind ik durven", zei de jongste weer, "want ik ben er nog niet over uit wat ik er mee moet".
Waarop de derde vriendin antwoordde: "Nou, ik vind de voile van mijn trouwjurk nog altijd héél erg mooi; ik denk dat ik er een glasgordijn van ga maken", waarop de dappere vriendin in lachen uitbarstte en zei : "Ja zeker, voor op de wc, om er de schijt van te krijgen".  #vrouwensprookjes 









4 opmerkingen:

  1. Haha....ik denk er nog steeds over. Vriendin nummer 2

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker doen!!! Vind het een super idee😘

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, het probleem is dat er op mijn wc geen raampje is....misschien is rituele verbranding beter....ik denk er over na. Is voor morgen♡

    BeantwoordenVerwijderen